زندگی با مایکروسافت

تقدیم به اینترنت که شمال و جنوب ندارد و تقدیم به دیتابیس ها که خستگی ناپذیر خاطرات ما را ثبت می کنند

زندگی با مایکروسافت

تقدیم به اینترنت که شمال و جنوب ندارد و تقدیم به دیتابیس ها که خستگی ناپذیر خاطرات ما را ثبت می کنند

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مهمترین ابزاری هست که یک مدیر هوشمند و عاقل باید داشته باشد. تا به صورت بلادرنگ از آنچه در سازمان می گذرد آگاه شود. واژه داشبورد از داشبورد اتومبیل نشئت گرفته شده است. جایی  که رانندگان با یک نگاه از عملکرد اتومبیل آگاه می شوند.

در سیستم های اطلاعات نیز داشبورد  به صفحه ای اطلاق می شود که به صورت خیلی ساده با استفاده از اعداد و نمودارگرافیکی ،  شاخص های کلیدی  و وضعیت کنونی سازمان را نشان می دهد. بدون این صفحه مدیر می بایستی گزارش های چند صفحه ای را بخواند که معمولا وقتی برای آن ندارد و یا اینکه به اطلاعات غیر مستند همکاران خود اکتفا کند.

 تجربه ای که من در این زمینه دارم نشان می دهد که اگر بهترین سیستم ها هم در سازمان نصب شود به اندازه این صفحه کوچک (داشبورد) مدیر را خوشحال نمی کند. داشبورد مختص به یک نرم افزار نیست بلکه می تواند به صورت مستقل اطلاعات خود را از همه سیستم های سازمان دریافت کند. و بعد از ترکیب و آنالیز آنها ، نتایج را نشان دهد.

  صفحه داشبورد از طریق موبایل نیز به راحتی قابل دسترس هست.و نتایج مهم می تواند از طریق پیامک اطلاع داده شود.

5 دلیل که نباید در طراحی سایت از فلش استفاده کرد

  1. گوشی iPhone و iPad و iPod و برخی دیگر فلش را پشتیبانی نمی کنند.کاربران سایت با دیدن محتوای ناقص فورا سایت را ترک می کنند و دوباره به نتایج گوگل باز می گردند.
  2. خیلی از کاربران هنوز با dial up به اینترنت متصل می شوند و سرعت بالایی ندارند. استفاده از فلش از سرعت سایت می کاهد و کاربران سایت را ترک می کنند.
  3. با دیدن صفحه مقدمه به صورت فلش (اینترو) در اول سایت بلافاصله سومین کلید مهم صفحه کلیک می خورد (علامت ضربدر بالای صفحه و خروج از سایت) مردم می خواهند اصل مطلب را ببینند و علاقه و  زمانی برای دیدن فیلم ندارند.
  4. گوگل نمیتواند براحتی محتوای فلش را ایندکس گذاری کند. موتورهای جستجو صفحات فلش را دوست ندارند.(به نظر شما همین دلیل کافی نیست؟)
  5. توسعه صفحات فلش به مراتب هزینه بالاتری دارد و بر خلاف متن html براحتی قابل تغییر نیست.تغییر یک محتوای متنی در سایت شاید 30 ثانیه طول بکشد اما تغییر در فلش ممکن است ساعت ها و گاهی چند روز طول بکشد.

اگر هنوز هم خیلی علاقه به استفاده از فلش (به جای روش های استاندارد) دارید لطفا به این سوال جواب دهید: " چرا؟ "